diumenge, 17 d’octubre del 2010

Foto de família!



Si us falta una foto de família al saló, sempre podeu emmarcar-vos aquesta excel·lent escena que que recull més de 5 milions d'anys en un instant, amb tots els vostres avantpassats inclosos: la Lucy, a davant de tot, els erectes erectus, els nostres heidy, que campaven alegrement pels prats d'Europa empaitant bèsties ferotges, segurament també hi deu haver algun habilis, veig molts australopitecus, el famós Hobbit segurament és el petit que hi ha darrere la Lucy, i és clar, no hi podien faltar els nostres protagonistes, els neandertals; crec que n'hi ha com a minim 3: la pierrette, al fons del tot, amb la reconstrucció d'aquell infant neandertal a davant seu, i segurament la figura masculina que porta el cervatell a coll. Els sapientíssims han estat els que m'ho han posat més difícil, encara que tinguin una cara ben peculiar. M'esperava trobar-los de color fosc, perquè en teoria es van originar al continent africà, però no, l'individu del fons a la dreta que aguanta una mena de llança és ben blanc. L'eurocentrisme de l'artista francesa Elisabeth Daynes, qui ha col·locat les estàtues abans que el retratista premés el flaix, també ha acabat afectant els neandertals que hi surten. Quan estan mal reconstruïts per culpa de l'europeïtzació, ho noto de seguida, perquè entre d'altres coses, no se m'activen els instints reproductors. Home, és que no em podreu negar que els neandertals de veritat eren molt més sexys i ben plantats que un maniquí que sembla una representació deformada d'en David Beckham.

De quadres que inclouen tota la família humana se n'han fet uns quants, i val a dir que a mi em sembla una feina digna d'admiració, una feina que em fa bategar el cor molt depressa. Miro els rostres i és com si viatgés en el temps, com si pogués sentir les seves rialles, perquè si hem de fer cas dels germans Kennis, els neandertals sabien gaudir els bons moments:



No em digueu que no siguin adorables!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada