dissabte, 21 de juliol del 2012

Els neandertals arriben a Barcelona després de 40.000 anys d'absència

Un títol sensacionalista per anunciar que, finalment, després d'una llarga i intensa campanya de promoció, ja podeu comprar els còmics d'Emmanuel Roudier a la ciutat comptal.


Es tracta d'una bona notícia per tots aquells que estàvem esperant llegir alguna cosa neandertal que valgués la pena. Roudier ha publicat de moment dues grans sèries d'aventures neandertals: "Neandertal", que inclou tres capítols, i "Vo'höuna", que n'inclou tres més. Actualment està treballant en un altre volum d'aventures prehistòriques, "La guerre du feu", i que els que hem vist aquesta pel·lícula, esperem que la única semblança que hagi amb el còmic sigui el títol de la portada.

Breu sinopsi pels que encara no n'han sentit a parlar: A la sèrie "Neandertal", Laghou és el jove protagonista que conviu (més aviat malviu) amb els seus 4 germans, i aquests el tracten una mica com si fos la Ventafocs. Durant tota la trama, Laghou haurà de superar el seu complex d'inferioritat i les seves pors interiors desafiant la fauna salvatge i la no tant salvatge del Perigord de fa 50 milenis.

Passem al preu: 168 pàgines incloses en un sol volum per 22.00€ a la llibreria Norma. És clar que, els més pacients sempre podeu esperar una temporada, perquè segur que tard o d'hora aquests còmics arribaran a la biblioteca de la vostra ciutat.

Des de Neanderfollia, felicitem Emmanuel Roudier per la seva -magnífica, al meu parer- recreació del món neandertal, una recreació que m'ha semblat realista, innovadora, educativa, original i divertida, i que l'únic inconvenient que hi he trobat després de fullejar-ne unes quantes pàgines, és que passa massa depressa, com totes les coses bones, vaja.



8 comentaris:

  1. Ahir et vaig posar un comentari però veig que no ha sortit. El torno a posar i aprofito per afegir alguns comentaris més:

    1.- El còmic. Molt recomanable. Més del que em pensava, per exemple té un guió molt bo, no són simples escenes de cacera i prou. Pinta les capacitats dels neanders com les de qualsevol HAM caçador - recolector. Car, però tres volums en un. Per posar un defecte, que té un tamany un pel petit.

    2.- Fins al 12 d'agost al museu d'arqueologia hi ha l'exposició de l'Ötzi. Jo hi penso anar un dia d'aquests però seria interessant que hi vagis tu i facis una bona entrada al respecte :-)

    3.- Petició - consulta. Com a bon aficionat fa anys (dècades) em vaig comprar la Guia Cambridge de l'home prehistòric (del Lambert). M'agradaria tornar a trobar un bon manual de referència il·lustrat i introductori però rigorós. No m'importa que sigui en anglès, però seria interessant que la gent n'opinés :-)

    Salut Maria Lluïsa i moltes gràcies un altre cop per tornar.

    ResponElimina
  2. "Ahir et vaig posar un comentari però veig que no ha sortit. El torno a posar i aprofito per afegir alguns comentaris més:"

    Les meves disculpes. Mai no entendré el funcionament de Blogger.

    "1.- El còmic. Molt recomanable. Més del que em pensava, per exemple té un guió molt bo, no són simples escenes de cacera i prou. Pinta les capacitats dels neanders com les de qualsevol HAM caçador - recolector. Car, però tres volums en un. Per posar un defecte, que té un tamany un pel petit."

    Ja el tens!? Què ràpid!!!! Jo no sé què fer, si esperar-me una mica o anar-lo a comprar. Ja m'he llegit per sobre el primer volum, i molt bé, però és el que dius: petit.

    "2.- Fins al 12 d'agost al museu d'arqueologia hi ha l'exposició de l'Ötzi. Jo hi penso anar un dia d'aquests però seria interessant que hi vagis tu i facis una bona entrada al respecte :-)"

    Ostres! No sé pas si m'hi podré acostar, a veure si algú penja algun vídeo o notícia, i jo encantada de comentar-ho! Si hi vas ja ens en faràs un petit resum!

    "3.- Petició - consulta. Com a bon aficionat fa anys (dècades) em vaig comprar la Guia Cambridge de l'home prehistòric (del Lambert). M'agradaria tornar a trobar un bon manual de referència il·lustrat i introductori però rigorós. No m'importa que sigui en anglès, però seria interessant que la gent n'opinés :-)"

    Uff... amb això en Millán d'El Neandertal tonto, qué timo! crec que et podria ajudar més que jo. Els llibres que m'he llegit eren d'Atapuerca, neandertals, més neandertals, documentals, pel·lícules de ciència ficció... però manuals de referència, la veritat és que no me n'he llegit gaires. Si vols aprofundir els teus coneixements sobre societats prehistòriques et recomano llegir qualsevol llibre escrit pels antropòlegs de més renom, com ara en Zilhao, Chris Stringer, Hawks, Arsuaga, Rosas, Lalueza, Tattersall, Trinkaus, Harvati, etc.

    ResponElimina
  3. "Salut Maria Lluïsa i moltes gràcies un altre cop per tornar."

    Però si no me n'he anat mai...!

    ResponElimina
  4. Te torno a respondre :-)

    1.- Tema còmic, jo aquí no m'hi fico sobre si t'agradarà o no, però realment en el meu cas penso que ha valgut la pena.

    2.- Tema expo Ötzi. Igual faig alguna foto i alguna petita crònica, però noia, sent com ets, penso que tu també hauries de fer un volt per allà :) Tard o d'hora hauras de passar per Barcelona per alguna cosa d'estudis o lo que sigui, o sigui que...

    3.- Tema manuals, igual que fas aquestes neander-enquestes, podries fer una entrada demanant als experts seguidors que tens que en recomanin un :-) ...si no és molt demanar. Ja t'ho pensaràs.

    ResponElimina
  5. "2.- Tema expo Ötzi. Igual faig alguna foto i alguna petita crònica, però noia, sent com ets, penso que tu també hauries de fer un volt per allà :) Tard o d'hora hauras de passar per Barcelona per alguna cosa d'estudis o lo que sigui, o sigui que..."

    Sí, sí, tens tota la raó, però saps què passa? La meva devoció per la prehistòria és una cosa que porto en secret, no ho sap ningú, ni de la meva família ni dels meus amics. Aleshores si algun dia els hi dic: ei, que me'n vaig al museu d'arqueologia a veure l'Otzi!- pataplaf.

    I ja he comès masses imprudències: m'han descobert dos volums de l'Auel que havia amagat al fons de l'armari, l'estiu passat ja van veure un manual enorme d'Atapuerca, m'han vist diverses vegades remenant el teletext per veure l'hora en què es feia el sota terra -jo que no miro la tele, ni de casualitat- i si tingués un amic molt fan de la prehistòria i hagués sortit de l'armari sí, no hi tindria cap inconvenient, però és que encara no ho he fet.

    Tot i així, potser m'hi animo i hi acabo anant. Però no sóc de sortir gaire, tot i que m'encanta viatjar.


    "3.- Tema manuals, igual que fas aquestes neander-enquestes, podries fer una entrada demanant als experts seguidors que tens que en recomanin un :-) ...si no és molt demanar. Ja t'ho pensaràs."

    Sí, per mi encantada. El que passa és que els experts "coneguts" no sé si en faran gaire cas. Bé, en Millán, en David, podrien contestar. En Maju, no sé si tampoc li va massa aquest tema. I els altres "experts" que tinc com a seguidors són un parell de dibuixants, dos biòlegs i gent que no ha escrit mai cap comentari al blog. I bé, després també cal dir que segueixo els treballs d'antropòlegs de renom, com en Hawks, Paabo, Rosas, Arsuaga, però no crec ni que sàpiguen que el blog existeix. Tot i així, és millor no desanimar-se de bon principi :)

    ResponElimina
  6. Tema ötzi:

    Vaig anar a l'exposició. Si ets estudiant de qualsevol cosa és gratuïta i, atenció, els dissabtes a les 12:00 fan una visita "dinamitzada"(?) que ves a saber què vol dir això.

    L'expo en sí és discreta, però jo penso que ben parida. Diversos plafons lluminosos informen de com era la vida al neolític d'aquelles contrades, com es va trobar l'ötzi, etc. No està ell "in person", (els del Sud Tirol no el deixaran marxar mai), però hi ha prou informació que es pot llegir, veure, i fins i tot tocar. Hi han microscopis per veure puces i diversos paràsits que tenia el nostre amic més de prop. Hi han (espero que) reproduccions d'ossos humans que es poden tocar. Hi han reconstruccions de la roba i estris que portava, i algunes d'aquestes reconstruccions es poden tocar. Hi ha una webcam que ens mostra a l'ötzi en directe. Hi ha un vídeo del national geographic que es passa en sessió contínua. En aquest sentit molt bé, o com a mínim dignament bé. Jo no vaig sortir amb sensació "quina presa de pel", més aviat al contrari, però això que jutji més gent que hi hagi anat.

    El Museu d'Arqueologia de Catalunya, com a mínim la part que vam estar mirant a banda de lo de l'ötzi, ja em va semblar un pel més light, per exemple ben poca cosa hi ha dels nostres amics neander, un crani (que jo crec que deu ser una reproducció), alguns pocs estris de sílex i còdols tallats. No sé, la part de prehistòria pre-HAM em va semblar ben i ben pobre.

    PD: i algun dia hauries de sortir de l'armari i explicar a la teva family aquestes teves "baixes passions" :) que tampoc n'hi ha per tant ;)

    ResponElimina
  7. M. LLu¨sa, no amaguis la neanderfollia, que és una cosa maca encara que força incompresa. Per això tenim els col.legues de Internet. A casa meva s'en estranyen però ho ha acceptat com una cosa irremediable. I es que s'ha de "sortir de l'armari", collons!

    ResponElimina
  8. les meves "baixes passions" son els neandertals i els dinosaures, així, com sona, i encara que sembli infantil. Em fan oblidar els mals moments i son una font inesgotable de notícies.Ara i per sempre, Paleofrikis !!!

    ResponElimina